De nieuwste trends bij beursstands
Geplaatst op
Ook op een beurs zijn er continu nieuwe trends waar te nemen. Ontwerpers van stands maken gebruik van nieuwe technologische mogelijkheden en hypes binnen de marketing. We lichten er een aantal uit.
Technologie
Er zijn altijd nieuwe ontwikkelingen en innovaties op technologische vlak. In de afgelopen jaren is er steeds meer aandacht gekomen voor technologiedragers die informatie eenvoudig kunnen weergeven. Je hoeft geen barcode meer te scannen, de hoeveelheid data die je kunt zenden en ontvangen is enorm.
De technologische mogelijkheden kunnen deel uitmaken van je beursstand. Door gebruik te maken van bestaande technische snufjes worden interactieve schermen en Bluetooth-beacons in je stand geïntegreerd, met als doel de ultieme gebruikerservaring te creëren. Technologie kan nieuwe en spannende manieren bieden om informatie van je klanten te ontvangen zodat je betere leads krijgt.
Houtafwerking
Tegen het einde van 2017 begon houtafwerking op beursstands in trek te komen. Voor aangepaste beursstands is er een breder scala aan houtafwerkingen beschikbaar. Het meest gebruikt in 2017 waren multiplex en MDF om moderne houtlooks te creëren. Nu duurzaamheidsbewegingen aan kracht winnen, zal het gebruik van duurzaam en recyclebaar hout centraal staan in het ontwerp van de beursstand. Er komt steeds vaker een meer op maat gesneden aanpak voor het maken van beursstands.
Verlichting
Verlichting is en blijft een belangrijk onderdeel van het ontwerp van stands. Er zal veel aandacht worden besteed aan de juiste verlichting van aangepaste beursstands. Met LED verlichting zijn er vele mogelijkheden om een bepaalde sfeer te creëren en ook op het gebied van branding kun je met LED eindeloos combineren.
Oplaadstations
Bijna iedereen draagt tegenwoordig meerdere elektronische apparaten bij zich, dus het aanbieden van een service zoals een oplaadstation is een perfecte manier om bezoekers naar je beursstand te trekken. Na een kort praatje over de apparaten kun je het gesprek naar jouw merk of je producten toesturen.
Maatwerk
De trend van personalisatie zet zich voort. Naamsbekendheid en merkbekendheid en -continuïteit zullen een belangrijk kenmerk van de verkoop zijn. De meeste consumenten hebben gemiddeld minimaal zeven contactmomenten nodig om bij je te kopen en een op maat gemaakte beursstand betekent een naadloze transactie tussen jou en je klant. De volledige personalisatie omvat alle bovenstaande functies die zijn ontworpen om je merknaam te weerspiegelen. Dit maakt het ook belangrijk dat je op de juiste beurs exposeert. Als de technologie de boodschap die je probeert over te brengen complimenteert, zal je beursstand authentieker doen aanvoelen.
Met modulaire standbouw kun je zelf onderdelen aan je stand toevoegen. Zo komt jouw bedrijf op een authentieke manier naar voren op de beurs. Ga voor een indruk van de mogelijkheden naar beurswand.nl.
Gerelateerde berichten
Duurzame klapkratten voor milieuvriendelijke logistiek
In de voedingsindustrie is het steeds belangrijker om duurzaam aan het werk te gaan. Je ziet de druk vanuit de overheid de overheid op de boeren,...
Hoe kun je goederen schadevrij transporteren?
Transport is niet zonder risico’s. Het kan altijd gebeuren dat goederen beschadigd raken, zowel tijdens het laden en lossen als tijdens het...